esmaspäev, 4. oktoober 2010

Rõõmuhõisked (ja muidu sisutu postitus)

Nii hea tunne on olla vegan (mis sest et na algaja).
Nii hea tunne on teada, et toit, mida sööd, ei ole põhjustanud kellelegi kannatusi.
Nii hea tunne on teada, et su ökoloogiline jalajälg väheneb.
Nii hea tunne on, kui su tervis on aina parem.
Nii hea tunne on kuulda, et näed hea välja. (seostad toitumisega, loomulikult.)
Tagantjärgi (kui juba tehtud) on ka hilisõhtul endale järgmiseks päevaks lõunasöögikarbi sisu valmistada väga hea tunne.
Ja isegi tüütu näljase veganina ahistada mingite aseri pirukate müüjat teemal, kas taigen sisaldab piima ja/või muna või ei (kusjuures sõbralik vanamees lubas omanikult järgi uurida! Kahtlustan, et siiski sisaldab. Jäid igaks juhuks ostmata).

Ühesõnaga, kõik on väga-väga hea. Ma olen nii rahul.


Paar asja viisid mind ka mõttele, mis vajab sõnastamist. Ma olen avastanud, et ma ei eelda, et kõik peaksid/võiksid taimetoitu süüa (see oleks muidugi veel parem, aga... :D ). Ideaalne oleks juba see, kui taimetoitlased/veganid ei oleks automaatselt n-ö friigistaatuses, vähemus jne. Et igas söögikohas oleks võimalik ilma eraldi pinnimiseta saada head taimetoitu ning et selle võimaluse uurima hakkamisel ei peetaks sind imelikuks. Et keegi ei näeks seda "erinevana". Isegi mitte üldlevinud ei peaks olema, aga ... tahaksin, et sellesse suhtutaks normaalselt, igapäevaselt, võõristuseta. Oh mis ilus elu see oleks!

Perekond ei tea ilmselt siiamaani (mõtlen ema, vanaema ja muid sääraseid), et ma toitumist veelgi muutsin. Ei kujuta ette, mida nad sellest arvata võiksid. Alles võrdlemisi hiljuti sai emaga räägitud veganitest ja ta küsis väga šokeeritult:"Issand, mida nad siis üldse söövad?!?" Ohjah. Ja ema on mul tegelikult püsna vabameelne ja muidu tore. (Kuigi taimetoitlust peab tobedaks "kiiksuks", faasiks ja millekski, mis on arusaadav ainult rikaste puhul, "kellel on võimalus valida". Samas... Ta ei halvusta. Võrreldes teiste pereliikmetega on ta siiani kõige mõistlikum olnud. No õde loomulikult ka, tema läks täitsa meelest.)

Oma hiigelmuffinist aretasin päris normaalses suuruses (vegan)keeksi, minu (omnivooridest) lapsed armastavad seda nii väga. Lausa salaja käiakse tükikesi murdmas - ei pannud eile tähelegi, kuhu suur keeks kadus!
Öelge siis veel, et veganid ei söö maitsvaid asju :D

Kommentaare ei ole: