pühapäev, 26. september 2010

Vegan-nädal:7.päev ja ma vist ei kavatsegi lõpetada.



Märkamatult sai nädal täis. Ma ei tea, miks see mulle nii lihtne oli, ehk sellepärast, et olin nii või naa (ovo-lakto) taimetoitlane? Üksikud probleemid ei tundunud küllalt mõjuvatena, et libastuda, kõht on kogu aeg täis olnud, erilisi "keelatud toitude" isusid ei ole olnud - kõik on suurepärane. Nii et - jah, ma tänan südamest Lush'i selle eest, et oma ülla üritusega mulle vajalik tõuge anti. Minu veganlus ei lõpe koos selle nädalaga ning homne hommik ei alga kohe kindlasti meeletu piima ja juustu õgimisega - ma proovin alustatut jätkata :)




Räägiks veidi menüüst ka. Kuna seentest sai ikka korralikult kõrini, tegin täna midagi muud - lõunaks oli tomatisupp läätsetega. Seda ei jõudnudki pildistada, enne läks fotokas lõplikult katki :D Retsepti panin kokku mitmest netis loetust (nii täna kui varem) ning varasemast kogemusest:
  • Umbes kilo tomateid
  • konservpurgitäis kooritud tomateid (sest tomateid pole kunagi liiga palju!)
  • umbes kaks peotäit läätseid
  • 1 sibul
  • pool köögiviljapuljongi kuubikut
  • 1 hästi suur küüslauguküüs
  • sool, pipar, tüümian, basiilik
Haki sibul, haki tomatid (no ikka väikesteks tükkideks). Pane poti põhja veidi taimeõli ning viska sibul sisse. Üsna varsti viska ka hakitud tomatid sibulale järele, purusta sisse küüslauku, sega, kata kaanega ning lase neil sea tasapisi haududa. Niikaua sega kuubikust puljong (ei, kindlasti saab ka midagi paremat kasutada, minul oli kuubik kapis juba pikalt oma aega ootamas, leidsin lõpuks kasutust) ja pese läätsed põhjalikult läbi. Kui tomatid on juba pehmed, lisa veel konservpurgi omad ning püreesta kõik saumikseriga korralikult läbi.
Seejärel maitsesta, lisa läätsed. kata uuesti kaanega ja jäta väiksele tulele podisema. Tasub maitsmas käia ning vajadusel veelgi maitsestada ning läätseid kontrollida. Kui läätsed juba pehmed on, on ka supp valmis :)


Sel ajal, kui supp pliidil podises, jõudsin mina musterperenaisena ka magustoitu valmistada.
Eelmises postis rääkisin küpsetamisest ning seekord jõudsin ka tegudeni.

Pean mainima, et ma ei ole vist väga tubli retseptide järgija, pigem panen erinevad kokku, mugandan enda jaoks sobivamaks (ja taskukohasemakski), katsetan ja nii edasi. Tänane seiklus algas paberist muffinivormide otsimisega. Loomulikult ei olnud neid üheski poes just siis, kui mul neid vaja oli. Kuid kus häda kõige suurem, seal... Ühesõnaga, nägi minu mõttekäik välja umbes nii: mis on muffin? Sisuliselt pisike keeks. Järelikult võib muffinitaignast hoopis ühe suurema keeksi küpsetada. Vot selline Harju Loogiline :D
Niisiis, keeks/kook.
Algne retsept nägi tegelikult välja selline. Pruunsuhkru asendasin tavalise valge poesuhkruga (sest see oli juba olemas. Säästu-vegan, remember?!?), lisasin banaani ja vähendasi õige veidi suhkrukogust. Umbes nii:
  • poolteist tassi jahu
  • umbes kolmveerand tassitäit suhkrut
  • poolteist püreestatud banaani
  • veerand tassitäit õli
  • kolmveerand tass vett
  • 1 tl soola
  • 2 tl küpsetuspulbrit
  • paar tilka mandliessentsi (ostsin ekstra (teistsuguste) muffinite jaoks, tahtsin kindlasti kasutada, hehe)
  • 1 tl vannillisuhkrut
  • veidi kardemoni (mulle meeldib kardemon noh :P )

Ikka nii, et kõik kokku, ainult et muffinivormide asemel kasutasin väikest keeksi-/koogipanni :D Väga hea tuli, hehee. Teinekord suurendan koguseid ja teen kohe suure keeksi. Ongi vähem jamamist, kui nende pisikeste muffinitega. Ha.
Sellest "plönnist" sain igatahes ühe pildi ka. Olge lahked, minu elu esimene vegan küpsetis (selline nagu on, pole midagi parata):


Nami-Nami vegan kooskokkamine kah.

Toidujuttudega tänaseks kõik, muud jutud tulevikus :)

Kommentaare ei ole: