reede, 24. september 2010

Vegan-nädala 5. päev (Loving it!)

Niisiis, asi on jõudnud sinnani, et olen vaikselt (põhiliselt toitumusliku) veganina veerenud viienda päevani. Siiani olen nii rahul, kui olla saab. Tegelikult on nii, et ma lausa tahaksingi nii jätkata. Kui juba üks nädal nii lihtsalt läheb (siiani läinud on), siis milleks üldse vana toitumise juurde tagasi minna? :)

Mingeid ülivingeid toite ei ole kahjuks teinud vahepeal. Koolipäeva elasin üle nii, et võtsin eelmise päeva ülejäägid (seesama läätsete ja seentega pasta. No ei jõudnud ega viitsinud midagi uut teha) ning veidi toorsalatit lunchboxiga kaasa. Coffee In'ist hankisin kõrvale oma lemmiku soja latte (mida ma eelistan tavaliselt juba pikemat aega - maitseb rohkem ja kui hinnavahet ei ole, siis miks mitte valida soja?) ja üle tüki aja sõin "koolilõunaks" täisväärtuslikku toitu pirukate asemel.

Kardetavasti ei ole mu menüü liiga mitmekesne olnud, kuid asi ei olegi niivõrd veganluses kui selles, et väga vähe olen süüa ostnud. Sügis tuli sel aastal seeneuputusega, terve hunnik vanaema toodud kukeseeni alles külmikus, rõdul ämbris (või on see mannerg? ) ämma antud soolaseened. Kukeseenekaste on loomulikult hea. Kasutasin seda retsepti , esimesel korral sojajoogiga (maitses kummaliselt. Aga ma maitsestasin üle ka), teisel korral sojakoorepulbriga (tegin lõpuks Prisma-tripi ära ja tõin - odavam, kui valmis sojapiima osta, iseäranis kohvijoomise eesmärgil) - see tuli imehea! Ma ei tea, kui rõõmustav selline väide ühele veganile olla võib, aga minu meelest maitses täpselt samamoodi, nagu varem tavalise koorega tehtud kukeseenekastmed :D
Ahjaa, eile tegin kikerherhnekarrit ka. Umbes samamoodi, nagu olin varemgi teinud. Ma olen üsna kindel, et see (lihtsustatud) retsept oli kuskilt maha piilutud, aga ma tõesti ei mäleta kust. Alles hiljuti vist nägin seda jälle, ainult et soovitatud oli Garam Masala maitseainesegu.
Igatahes, toimisin nii: Kuumutasin (konservipurgist pärit)kikerherneid pannil (sibulat ei olnud, lisasin küüslauku :D Ja päris praadimiseks seda ka nimetada ei saa vist), siis lisasin Kerala karri maitseainesegu (Santa Maria, selline hapukas), segasin ja kuumutasin veelm siis kookospiima (Minu meelest on see kõige odavam Prismas müüdav Rainbow kreemjas kookospiim ka kõige parem!), segasin VEEL ja kuumutasin väiksel tulel kaane all. Ja kõik. Riisiga väga hea.

Ahjaa, see maitseainesegu ei ole vist siiski päris vegan, aga sellest mõtlesin mööda vaadata - eks see üks kiirtoit ole kõik, eksole...
Mingeid pilte loomulikult ei ole, sest pole seal midagi pildistada :D

Tahtsin Emilie Autumn'i (veganist muusik) retseptibukletist pärit rohelise tee muffineid teha, kuid põrusin. Esiteks avastasin, et matcha pulber maksab 230.- /väike purgike ning seda ei olnud mul loomulikult välja käia. Teiseks unustasin ka muffinivorme osta. Kui ära ostan, siis proovin sama retsepti järgida, kuid jätan matcha välja ja teen näiteks... mandlimuffineid :D Originaalretsepti riputan ilmselt siiski üles, ehk on kellelgi rohkem raha ja võimalusi ja teeb siiski ära:)
Üleüldse, vegan küpsetised pakuvad mulle hetkel kohutavalt huvi. Peaks rohkem guugeldama ja veidi viitsimist tekitama.

Ja juustu ma ei olegi igatsenud kummalisel kombel. Kusjuures ma lugesin, et sellel, et juust on üks igatsetumaid toiduaineid, on oma põhjus: see sisaldavat (piim ka vist) mingit ainet, mis on mõeldud selleks, et vasikatel emaga tihedam side tekiks (inimeste puhul on vist ka midagi sarnast, kui ma ei eksi) ja kuna see aine jääbki sinna, siis tekib üiimatoodetetest väga lihtsalt sõltuvus. Ei tea, kas see tõele vastab.. Mine võta kinni siis.

Lugesin selle välja raamatu "Vegan freak" tasuta Google Books'i üles pandud lehtedest (50 lk vist olemas). Tundus veidi agressiivne teine, kuid väga-väga huvitav! Loeks meelsasti edasi.
Nii et kui keegi peaks tahtma mulle seda raamatut kinkida, võtke julgelt ühendust! :D

Kommentaare ei ole: